Jak zrobić wyjątkowo smaczne i do tego zdrowe naleśniki?

0
277

Osoby aktywne oraz dbające o sylwetkę bardzo często odmawiają sobie wielu smacznych rzeczy, tłumacząc to względami dietetycznymi. Niestety, ale takie działanie na dłuższą metę stanie się przyczyną pogorszenia samopoczucia i spadkiem jakości życia. Jak więc zracjonalizować sobie potrzebę zjedzenia smacznych naleśników ze zdrowym odżywianiem. Zdrowe ciasto na naleśniki naprawdę bardzo łatwo zrobić – trzeba mieć odrobinę wiedzy i kreatywności.

Z czego robi się klasyczne naleśniki?

Każdy zna mniej więcej skład naleśników: tłuszcz, mąka, jajko, mleko. W klasycznej postaci przepis na naleśniki składa się z mąki pszennej, mleka oraz sera lub dużej ilości słodkiego dżemu. Mąka pszenna jest dość ciężkostrawna, a dla wielu osób problematyczne może się okazać z wielu względów występowanie w niej glutenu.
Warto zauważyć to, iż naleśniki niekoniecznie muszą być słodzone cukrem – jako zamiennika stosować można miód, stewię lub cukier brzozowy. Co więcej, nie trzeba również korzystać z mąki pszennej- świetnie sprawdzi się mąka gryczana, orkiszowa, migdałowa. W takiej konfiguracji będzie to nie tylko najzdrowsze, ale i z pewnością najlepsze ciasto na naleśniki!

W jaki sposób zrobić świetne i do tego zdrowe naleśniki?

Po pierwsze, należy dokładnie dobrać składniki. Naleśnik niekoniecznie musi być słodki – można przyrządzić wspaniałe naleśniki wytrawne z różnorodnym farszem albo krokiety z grzybami i odrobiną kapusty. Naleśnik bez cukru może również służyć do zawinięcia kawałków owoców z dodatkiem jogurtu naturalnego. Brzmi nieźle? Chyba nikt się nie spodziewał, że przepis na naleśniki może być tak kreatywny!

Rodzaj mąki ma znaczenie – jeśli nie ma się dostępu do drogiej mąki, to o wiele lepiej poszukać standardowej mąki wieloziarnistej lub też kupić ziarno o znajomego rolnika i samodzielnie przygotować takową mąkę. Rodzaj wybranego tłuszczu do smażenia jest również bardzo istotny. Trzeba zrezygnować koniecznie z tłuszczu palmowego oraz rafinowanego oleju kokosowego.
Nasze zdrowe ciasto na naleśniki można zrobić z wykorzystaniem masła klarowanego lub zwyczajnego masła kokosowego. Opcji jest naprawdę bardzo wiele!

Dlaczego nie warto rezygnować z naleśników?

Naleśniki mocno zakorzeniły się w polskich kulinariach. Wszyscy lubią naleśniki z dżemem, białym serem albo klasyczne krokiety. Niestety, ale biała mąka, cukier i rafinowane tłuszcze nie są sprzymierzeńcami walki o lepszą sylwetkę. Można jednak skutecznie się uporać ze wszystkimi problemami, wystarczy wybrać przepis na fit najlepsze ciasto na naleśniki. W sieci jest ich cała masa. O wiele lepiej jest połączyć znane składniki z substytutami cukru, mąką pełnoziarnistą oraz dużo lepszymi tłuszczami.
Co do dodatków, to można wybrać praktycznie wszystko. Ważne, żeby farsz nie był przetworzony i nie zawierał dużych ilości węglowodanów, tłuszczów oraz cukru. Warto poszukać kreatywnych przepisów na różnego rodzaju naleśniki. Ryby, mięso, warzywa idealnie sprawdzą się w gryczanych naleśnikach, podczas gdy świeże, sezonowe owoce i domowy biały twarożek w opcjach na słodko.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ