Jak napisać e-mail? – czego unikać

0
472
email

Na pisanie mailu może okazać się dla niektórych bułką z masłem. Podkreśl w pozorom jest to sztuka w czasach, kiedy nasze elektryczność skrzynki pocztowe są przepełnione. Trudno jest się dziwić, że pod koniec dnia pojawiają się niemiłe wrażenia zmarnowanego czasu. Jest jednak sposób na to aby pisanie maili było bardziej ucywilizowane. W jaki sposób to zrobić? Poniżej znajduje się 7 powszechnych błędów przystanek których warto jest unikać w momencie pisania maila. Koniecznie sprawdź! 

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/jak-napisac-e-mail/

Jak napisać e-mail? – 7 najczęstszych błędów

1. Nie używaj samych dużych liter w tytule wiadomości. Będzie to wyglądało tak, jakbyś krzyczał na swojego odbiorcę, a przecież nikt nie lubi tego uczucia.

2. Niejasny temat – napisanie po prostu „cześć”, nie jest dobrą opcją. Starajmy się używać konkretów w wiadomości.

3. Nieużywanie opcji ,,do wiadomości”, „ukryte do wiadomości”. Opcja do wiadomości wskazuje od kogo oczekujemy odpowiedzi, a kto ma się jedynie zapoznać z informacją email. Opcja ukryte do wiadomości umożliwia tajne przekazywanie wiadomości. Używaj DW oraz UDW, aby uzyskać wdzięczność odbiorców.

4. Niedostosowanie długości maila do wagi tematu. Krótkie maile są pożądane, jedna z drugiej strony miej pewność że przekazałeś w nich wszystkie niezbędne informacje, które powinieneś przekazać. 

5. Brak form grzecznościowych na zakończenie maila kropka Jest co bardzo duży błąd, warto nie tylko z grzeczności i szacunku, ale zawsze zakończyć mail wyrazem dziękuję czy pozdrawiam.

6. Wysyłanie maili w poniedziałek. Teoretycznie nie ma w tym nic złego, Jednak wiele osób słabo znosi pierwszy dzień w firmie Zaraz po weekendzie. To właśnie dlatego mogą nie odpowiedzieć na naszą korespondencję. W dodatku w poniedziałki rozsyła my więcej negatywnych maili i robimy więcej błędów.

7. Oczekiwanie natychmiastowej odpowiedzi. Jest to bardzo duży błąd, ponieważ spora ilość osób oczekuję odpowiedzi natychmiastowej. Tymczasem mail, nie jest to SMS, nasz odbiorca może mieć ważniejsze sprawy na głowie tego dnia. Powinniśmy to uszanować.

Zobacz też: http://www.mamandi.pl/przerwa-w-pracy/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ