Jak wspierać odporność dziecka?

0
491
Jak wspierać odporność dziecka

Jest wiele czynników, które pomagają wspierać działanie układu odpornościowego dziecka. Sprawdź, w jaki sposób wspomóc odporność swojego malucha.

1. Naucz dziecko myć ręce

Jest to szczególnie ważne w dzisiejszych czasach. Drobnoustroje znajdują się praktycznie na każdej powierzchni, z którą mamy styczność: na klamkach, przyciskach windy, koszykach sklepowych, a nawet blacie we własnej kuchni. Nie sposób ich uniknąć, ale można sobie z nimi radzić np. często myjąc ręce.

Dlatego tak ważne jest, aby już od małego wyrobić w dziecku nawyk częstego mycia rąk. Zwłaszcza przed jedzeniem i po skorzystaniu z toalety. Regularne usuwanie mikrobów z powierzchni dłoni ma duży wpływ na odporność organizmu.

2. Zadbaj o dobry sen dziecka

Dzieci już od małego przesiadują z nosem w smartfonie. Starszaki korzystają z urządzeń elektronicznych nawet do późnych godzin nocnych. Często nie jesteśmy tego nawet świadomi. A warto wiedzieć, że sztuczne światło, emitowane przez ekrany telefonów, tabletów i laptopów, zaburza produkcję melatoniny, czyli hormonu snu, i oszukuje organizm, że słońce wcale jeszcze nie zaszło za horyzont.

Brak równowagi w rytmie dobowym wpływa niekorzystnie na jakość snu dziecka. A dobry, jakościowy sen jest bardzo ważny – jeśli nawet nie najważniejszy – w procesie wspierania układu odpornościowego. Nie wiesz, jak wzmocnić odporność dziecka? Zabierz mu smartfona i zadbaj o długi, regularny sen. Jego wpływ na odporność organizmu jest niebagatelny.

3. Wyeliminuj cukier z diety malucha

No dobrze, może cukier trudno wyeliminować z dziecięcego menu, bo nawet jak nie będzie podjadać słodyczy w domu, to poczęstuje się cukierkami od kolegów na przerwie. Ale można go ograniczać. Staraj się nie kupować dziecku batoników i żelków. Zamiast tego zrób zdrowe słodycze domowym sposobem.

Możesz uprażyć granolę z miodem, upiec orzechowe batoniki, do domowych deserów wykorzystać gorzką czekoladę. Pomysłów jest wiele! Nie słódź też herbaty, nie posypuj grejpfruta cukrem i zamiast słodkiego kakao wybierz to naturalne. Według Światowej Organizacji Zdrowia dzienna dawka cukru w diecie dziecka nie powinna być większa niż 6 łyżeczek. Jego nadmiar wpływa negatywnie na odporność u dzieci.

4. Wyjdź z dzieckiem na spacer

Dobrym sposobem na to, jak wzmocnić odporność, jest wyjście na spacer. Ne dość, że świeże powietrze hartuje i pomaga dotlenić mózg, to jeszcze w pogodny dzień, możemy dostarczyć sobie witaminy D3. Jest to cenna witamina, której nasz organizm nie jest w stanie sam wytworzyć.

Wychodząc z juniorem na słońce postaraj się, aby wystawił buzię, ręce i nogi na działanie promieni słonecznych. Wystarczy około 15 minut, aby wytworzyła się odpowiednia ilość witaminy D. Jeśli pogoda nie sprzyja lub z różnych powodów nie możecie wyjść z domu, zastosuj suplement z witaminą D np. probiotyk z witaminą D, który nie tylko wspiera odporność (dzięki zawartości cennej witaminy), ale i zaopiekuje się mikrobiomem malucha.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ