Suplementacja przed ciążą – jakie witaminy należy brać, gdy planujemy ciążę?

0
520
suplementacja przed ciążą - co przyszła mama powinna zażywać?

Wiele czynników ma wpływ, jeżeli planujemy zajść w ciążę. Oprócz aktywnego trybu życia i zbilansowanej diety, przygotowanie do zajścia w ciąże wspomaga suplementacja. Przed ciążą każda przyszła mama, powinna zadbać o odpowiedni poziom minerałów i witamin. Jakie suplementy powinna przyjmować?

Od kiedy zacząć suplementację, gdy planujemy zajść w ciążę?

Jeżeli planujemy zajść w ciążę, powinnyśmy na 3 miesiące przed wprowadzić odpowiednią suplementację. Oczywiście nic nie szkodzi na przeszkodzie, żeby zacząć robić to wcześniej.

Przed dobraniem odpowiednich suplementów diety, każda przyszła mama powinna wykonać badania i zadbać o swój organizm. Ciężko jest stwierdzić bez badań, czego niedobór mamy.
Łykanie kompleksowych suplementów również nie jest do końca dobrym pomysłem.

Na pewno szczególnie ważny jest poziom witaminy A, zwłaszcza przed ciążą. Zarówno jej nadmiar w organizmie matki, jak i niedobór może być szkodliwy dla dziecka.

Suplementacja witamin i minerałów

Podstawą w suplementacji, kobiety starającej się o dziecko jest kwas foliowy. Suplementacja tej witaminy jest szczególnie ważna. A w dzisiejszych czasach, większość osób ma jej niedobór.

Suplementacja kwasu foliowego jest ważna zarówno przed ciążą, jak i w jej trakcie. Ta witamina ma bardzo pozytywny wpływ na rozwój dziecka pod każdym względem. Dawkę tego suplementu zawsze powinien dobierać lekarz, na podstawie badań.

Przeczytaj też: http://www.infofinansowy.pl/wlasna-dzialalnosc-gospodarcza-jak-ja-zamknac/

Dodatkowo ważnymi witaminami, dla kobiety planującej dziecko jest:

  • witamina C, która pozytywnie wpływa na płodność kobiety. Źródło: cytrusy, pomidory, czarna porzeczka, brokuły.
  • witamina D, jest odpowiedzialna za budowę kości, odporność organizmu oraz za gospodarkę fosforanowo-wapniową. Większość osób w dzisiejszych czasach ma jej niedobór. Jej źródłem są: ryby, nabiał, jaja.
  • witamina E, również tak jak witamina C wpływa na płodność, a dodatkowo jest silnym antyoksydantem. Suplementacja tej witaminy przeciwdziała występowaniu wad wrodzonych płodu. Źródło: orzechy, olej roślinny, papryka, pietruszka.

Oprócz witamin, ważne są również minerały. Należy suplementować:

  • żelazo, które zapobiega poronieniu, a jednocześnie wspomaga płodność kobiety. Źródło: buraki, podroby, czerwone mięso.
  • wapń, słynie z budowania kości, wpływa również korzystnie na pracę serca. Źródło: nabiał, ryby, szpinak.
  • jod, przeciwdziała niedorozwojom płodu. Źródło: ryby i owoce morza.

Źródło: https://www.paniswojegodomu.pl/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ